Nazwa projektu nawiązuje do tego, ze każdy oszczędzając swoje pieniądze chowa do przysłowiowej skarpety. Chcemy ukazać, że pabianicką skarpetą są dobra i usługi lokalne w naszym mieście. Chcemy, aby Pabianiczanie inwestowali w pabianicką skarpetę, czyli dbali o mienie i skupiali się na lokalnych usługach (kultura, sport, relaks itp). Chcemy uświadomić, że poprzez niszczenie mienia i towarów naszego miasta (przystanki, kosze, trawniki itp) niszczymy nasze własne pieniądze.
W ramach projektu odbędą się następujace działania:
– KAMPANIA SPOŁECZNA – bedzie nagrany spot społeczny, który pokaże, w jaki sposób (często nie zdając sobie sprawy) „niszczymy” pieniądze z budżetu miasta czyli nasze własne. Filmik ma uświadomić odbiorcom, że poprzez niszczenie dóbr lokalnych cała społeczność lokalna na tym traci. Celem jest również promocja lokalnych towarów i usług, lokalny patriotyzm i poszerzenie świadomości społeczności lokalnej na temat budżetu miasta Pabianic. W ramach kampanii będą również zamieszczane plakaty.
– ANKIETY W SZKOŁACH – ankieta będzie przeprowadzona we wszystkich pabianickich szkołach ponagimnazjalnych. Zostanie zbadany poziom zadowolenia młodzieży z pabianickich ofert edukacji, kultury i sportu. Dowiemy się, czego młodzieży brakuje w naszym mieście, a co jest dla nich przyjazne i korzystne.
– TELETURNIEJ MŁODZIEŻ KONTRA RADNI – w teleturnieju wezmą udział przedstawiciele szkół ponadgimnazjalnych i 5 radnych. Przed teleturniejem młodzież otrzyma skrypt zawierający informacje na temat budowy i części składowych budżetu miasta Pabianic. Podczas teleturnieju zmierzą się z „budżetową wiedzą” a najlepsza drużyna będzie rywalizować z reprezentacją radnych, którzy z kolei będą odpowiadać na pytania z naszej ankiety, czyli czego młodzież oczekuje i co docenia w naszym mieście. Dodatkowo w trakcie działania będą rozmowy na temat praw i obowiązków wynikających z bycia mieszkańcem miasta Pabianic.
Cele projektu:
– poszerzenie wiedzy mieszkańców na temat ich praw i możliwości (budżet obywatelski, inicjatywa lokalna, możliwość uczestniczenia w sesji miejskiej itp.)
– poszerzenie wiedzy na temat składowych elementów budżetu Miasta Pabianic
– promocja lokalnych towarów i usług
Działanie realizowane przez wolontariuszy z Grupy Wolontarystycznej „AGRAFKA”, finansowane z projektu POLUBIĆ FINANSE