Jesteśmy AKCJĄ a nie reakcją!

Projekt „Chowaj do skarpety.”

Projekt „Chowaj do skarpety.”

Nazwa projektu nawiązuje do tego, ze każdy oszczędzając swoje pieniądze chowa do przysłowiowej skarpety. Chcemy ukazać, że pabianicką skarpetą są dobra i usługi lokalne w naszym mieście. Chcemy, aby Pabianiczanie inwestowali w pabianicką skarpetę, czyli dbali o mienie i skupiali się na lokalnych usługach (kultura, sport, relaks itp). Chcemy uświadomić, że poprzez niszczenie mienia i towarów naszego miasta (przystanki, kosze, trawniki itp) niszczymy nasze własne pieniądze.

W ramach projektu odbędą się następujace działania:

– KAMPANIA SPOŁECZNA – bedzie nagrany spot społeczny, który pokaże, w jaki sposób (często nie zdając sobie sprawy) „niszczymy” pieniądze z budżetu miasta czyli nasze własne. Filmik ma uświadomić odbiorcom, że poprzez niszczenie dóbr lokalnych cała społeczność lokalna na tym traci. Celem jest również promocja lokalnych towarów i usług, lokalny patriotyzm i poszerzenie świadomości społeczności lokalnej na temat budżetu miasta Pabianic. W ramach kampanii będą również zamieszczane plakaty.

– ANKIETY W SZKOŁACH – ankieta będzie przeprowadzona we wszystkich pabianickich szkołach ponagimnazjalnych. Zostanie zbadany poziom zadowolenia młodzieży z pabianickich ofert edukacji, kultury i sportu. Dowiemy się, czego młodzieży brakuje w naszym mieście, a co jest dla nich przyjazne i korzystne.

– TELETURNIEJ MŁODZIEŻ KONTRA RADNI – w teleturnieju wezmą udział przedstawiciele szkół ponadgimnazjalnych i 5 radnych. Przed teleturniejem młodzież otrzyma skrypt zawierający informacje na temat budowy i części składowych budżetu miasta Pabianic. Podczas teleturnieju zmierzą się z „budżetową wiedzą” a najlepsza drużyna będzie rywalizować z reprezentacją radnych, którzy z kolei będą odpowiadać na pytania z naszej ankiety, czyli czego młodzież oczekuje i co docenia w naszym mieście. Dodatkowo w trakcie działania będą rozmowy na temat praw i obowiązków wynikających z bycia mieszkańcem miasta Pabianic.

Cele projektu:
– poszerzenie wiedzy mieszkańców na temat ich praw i możliwości (budżet obywatelski, inicjatywa lokalna, możliwość uczestniczenia w sesji miejskiej itp.)
– poszerzenie wiedzy na temat składowych elementów budżetu Miasta Pabianic
– promocja lokalnych towarów i usług

Działanie realizowane przez wolontariuszy z Grupy Wolontarystycznej „AGRAFKA”, finansowane z projektu POLUBIĆ FINANSE